A A A K K K
для людей із порушенням зору
Святовасилівська громада
Дніпропетровська область, Дніпровський район

Додаток 3 до розпорядження № 104-з від 11 .12.2020 р. Положення про порядок організації проведення евакуації населення на території Святовасилівської ОТГ загрози або виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру

Дата: 18.02.2021 13:57
Кількість переглядів: 6610

 

Додаток 3

до розпорядження

104-з  від    11  .12.2020 р.

 

Положення

про порядок організації проведення евакуації населення

 на території Святовасилівської ОТГ

загрози або виникнення надзвичайних ситуацій

техногенного та природного характеру

1. Загальні положення

1. Терміни, що вживаються у Положенні про порядок організації проведення евакуації населення на території Святовасилівської ОТГ  у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру (далі - Положення), мають таке значення:

евакуація - комплекс заходів щодо організованого вивезення (виведення) населення із зон впливу наслідків надзвичайних ситуацій (далі НС) і розміщення його у безпечних районах (місцях) у разі виникнення безпосередньої загрози життю та заподіяння шкоди здоров’ю людей;

Надзвичайна ситуація (НС) — порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, великою пожежею, застосуванням засобів ураження, що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних втрат.

безпечний район (пункт) - придатний для життєдіяльності район (пункт) розміщення евакуйованого населення, який визначається за межами зон радіаційного забруднення, можливого руйнування, хімічного зараження, катастрофічного затоплення;

евакуаційні органи району - підрозділи управління процесом евакуації, які призначаються для планування, підготовки, організації та проведення евакуації населення, а також для приймання і розміщення евакуйованого населення;

життєзабезпечення населення в НС - взаємоузгодженні заходи направлені на створення і підтримання умов, мінімально необхідних для збереження життя і підтримання здоров’я людей в зоні НС, на маршрутах їх евакуації і в місцях розміщення евакуйованих згідно встановлених норм.

 

2. Цей Порядок визначає механізм здійснення організованого вивезення (виведення) населення на території Святовасилівської ОТГ  із зон можливого впливу наслідків надзвичайної ситуації або надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру і розміщення його поза зонами дії вражаючих факторів джерел надзвичайної ситуації у разі виникнення безпосередньої загрози життю та заподіяння шкоди здоров’ю населення, а також заходів з евакуації матеріальних і культурних цінностей, якщо виникає загроза їх пошкодження або знищення.

3. Залежно від обстановки, що склалася під час надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, проводиться загальна або часткова евакуація населення тимчасового або безповоротного характеру.

4. Обов’язковій евакуації підлягає населення у разі виникнення загрози аварії з викидом радіоактивних і небезпечних хімічних речовин, катастрофічного затоплення місцевості та землетрусів, масових лісових пожеж, зсувів, інших геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, збройних конфліктів.

5. Загальна евакуація населення проводиться із зон радіоактивного та хімічного забруднення, катастрофічного затоплення населених пунктів у разі руйнування гідротехнічних (гідрозахисних) споруд, хвиля прориву яких може досягнути зазначених населених пунктів менше ніж за чотири години.

6. Часткова евакуація населення проводиться на підставі рішення міського голови Миколаївської міської ради,  голови адміністрації Корабельного району.

7. Для проведення загальної евакуації населення залучаються наявні транспортні засоби відповідної адміністративної території, а в разі виникнення безпосередньої загрози життю або здоров’ю населення - додатково транспортні засоби суб’єктів господарювання та громадян.

8. Часткова евакуація населення проводиться з використанням транспортних засобів, що експлуатуються згідно з графіком роботи.

Залучення додаткових транспортних засобів під час проведення часткової евакуації населення здійснюється за рішенням сільського голови,  голови адміністрації Солонянського району..

9. Суб’єктові господарювання або громадянину, транспортні засоби яких залучалися для здійснення заходів з евакуації населення, компенсується вартість наданих послуг і розмір фактичних (понесених) витрат за рахунок коштів, що виділяються з відповідного бюджету на ліквідацію загрози виникнення надзвичайної ситуації або наслідків надзвичайної ситуації у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

10. Працівник суб’єкта господарювання, власник, користувач, водій транспортного засобу, які відмовилися від надання послуг з перевезення населення, яке підлягає евакуації, несуть відповідальність відповідно до закону.

11. Евакуація матеріальних і культурних цінностей проводиться у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, які можуть заподіяти їм шкоду, за наявності часу на її проведення, що визначається на підставі інформації суб’єктів моніторингу, спостереження, лабораторного контролю та прогнозування надзвичайних ситуацій.

2. Планування евакуації населення

2.1. Планування евакуаційних заходів на території Святовасилівської ОТГ здійснено на підставі можливої обстановки, яка може статися на території району у разі загрози або виникнення НС, внаслідок якої виникає загроза життю та заподіяння шкоди здоров’ю людей.

Висновки з оцінки обстановки у разі виникнення НС зазначаються у пояснювальній записці до плану евакуації населення на території Святовасилівської ОТГ.

2.2 План евакуації населення Святовасилівської ОТГ розробляється комісією з питань евакуації населення Святовасилівської ОТГ і відповідними службами, які забезпечують проведення евакуаційних заходів, підписується її головою, затверджується розпорядженням сільського голови.

Списки громадян, які підлягають евакуації, складаються у трьох примірниках, один з яких залишається в особи, яка здійснює управління об’єктом господарювання, будинком, другий - після уточнення списків надсилається на збірний пункт евакуації (у разі одержання рішення про проведення евакуації), третій - на приймальний пункт евакуації. Такі списки коригуються щороку особами, які здійснюють управління об’єктами господарювання та будинками

2.3. Порядок розробки і зміст планів евакуації, розміщення та життєзабезпечення населення визначається відповідними нормативно-правовими документами, які встановлюють вимоги щодо організації, планування, забезпечення і проведення евакуації населення із зон НС.

2.4. Організаційно-методичне керівництво планування евакуаційних заходів при надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру на території Святовасилівської ОТГ а здійснює комісія з питань евакуації населення Святовасилівської ОТГ.

 

3. Організація і порядок проведення евакуації населення

Евакуація населення є основним способом захисту населення при загрозі або виникненні НС, внаслідок яких виникає безпосередня загроза життю та заподіяння шкоди здоров’ю людей.

Проведення евакуації населення із зони НС в кожному конкретному випадку визначається умовами виникнення і розвитку надзвичайної ситуації, характером і просторово-часовими параметрами впливу вражаючих факторів джерела НС.

Евакуації підлягає населення району, яке потрапляє до:

  • зони можливого хімічного забруднення;
  • районів виникнення зсувних процесів;
  • зони можливого затоплення;
  • об'єктів впливу терористичних дій;
  • зони НС, де виникає безпосередня загроза життю та здоров'ю людей.

 

3.1 Основними заходами щодо організації евакуації населення, які здійснює евакуаційні органи Святовасилівської ОТГ , об’єкти, установи та організації  є:

 

В режимі повсякденної діяльності:

- розробка планів евакуації, розміщення та життєзабезпечення евакуйованого населення;

- облік населення, яке потрапляє в небезпечні зони при виникненні НС;

- визначення маршрутів евакуації;

- планування питань забезпечення евакуаційних заходів;

- планування питань транспортного забезпечення евакуації населення;

- підготовка евакуаційних органів до виконання завдань за призначенням;

- організація взаємодії всіх органів, які приймають участь в проведенні евакуаційних заходах або забезпечують їх проведення.

 

В режимі підвищеної готовності:

- приведення в готовність комісій з питань евакуації населення Корабельного району;

- уточнення категорії і чисельності населення, а також порядку і способів проведення евакуації населення;

- підготовка до розгортання безпечних пунктів розміщення і довготривалого проживання евакуйованого населення;

- уточнення чисельності і підготовка транспортних засобів до перевезення;

- уточнення з взаємодіючими службам питань розміщення та життєзабезпечення населення.

 

В режимі надзвичайної ситуації:

- оповіщення населення про початок і способах проведення евакуації;

- розгортання і приведення в готовність евакуаційних органів;

- приведення в готовність збірних пунктів евакуації, безпечних місць розміщення евакуйованого населення;

- збір і відправка в безпечні місця розміщення населення, яке підлягає евакуації;

- облік евакуйованого населення;

- прийом і розміщення евакуйованого населення в безпечних місцях розміщення населення;

- організація роботи щодо життєзабезпечення евакуйованого населення в визначених безпечних місцях розміщення населення.

 

3.2. Організація та здійснення підготовчих заходів для проведення евакуації населення.

При отриманні достовірного прогнозу виникнення НС на території громади проводяться підготовчі заходи, мета яких полягає у створенні сприятливих умов для організованого виходу або вивезення людей із зони надзвичайної ситуації.

З прийняттям рішення на проведення евакуації здійснюються наступні заходи:

- проводиться оповіщення керівників евакоорганів, суб’єктів господарювання, а також населення про початок і порядок евакуації;

- розгортаються і приводяться в готовність евакооргани громади (за необхідністю в район НС (події) направляється оперативна група комісії з питань евакуації населення Святовасилівської ОТГ  );

- здійснюється збір та підготовка до відправки в безпечні місця розміщення населення, що підлягає евакуації;

- проводиться прийом і розміщення еваконаселення в завчасно підготовлених безпечних місцях розміщення, довготривалого проживання (готелі, гуртожитки, спортивні зали, казармений фонд військових частин тощо);

- організовуються та здійснюються заходи з першочергових видів життєзабезпечення евакуйованого населення.

Керівники суб’єктів господарювання, в приміщеннях яких заплановано розгорнути безпечні пункти розміщення населення, вживають заходи щодо прийому та розміщенню евакуйованого населення на термін часу необхідного для локалізації та ліквідації наслідків аварії або прийняття рішення місцевої комісії з питань ТЕБ і НС на розселення людей в визначених місцях.

 

Збірні пункти евакуації (ЗПЕ) призначені для збору і реєстрації евакуйованого населення та організації його вивезення (виведення) у безпечні райони і розміщуються поблизу залізничних станцій, пристаней, маршрутів евакуації, а також на наявних площах на території Святовасилівської ОТГ, у відкритих безпечних місцях або безпечних приміщеннях.

У невідкладних випадках функції збірних пунктів евакуації за рішенням голови комісії з питань евакуації населення  на території Святовасилівської ОТГ  покладаються на оперативні групи.

Приймальні пункти евакуації (ППЕ) розгортаються для приймання, ведення обліку евакуйованого населення, матеріальних і культурних цінностей та відправлення їх до місць постійного (тимчасового) розміщення (збереження) у безпечних районах.

Проміжні пункти евакуації(ПрПЕ) розміщуються на зовнішньому кордоні зони надзвичайної ситуації, пов’язаної з радіоактивним забрудненням (хімічним зараженням), для пересадки населення з транспорту, що працював у зоні надзвичайної ситуації, на дезактивовані транспортні засоби, які здійснюють перевезення на незабруднені (незаражені) території.

Кількість, нумерація, місця розташування та перелік районів, на території яких розміщуються проміжні пункти евакуації, визначаються сільським головою.

Збірні пункти евакуації, проміжні пункти евакуації  забезпечуються зв’язком з міською, районними  комісіями з питань евакуації, комісіями з питань евакуації, утвореними на об’єктах господарювання, пунктами посадки на транспортні засоби, вихідними пунктами руху пішки і транспортними службами.

Час на розгортання і підготовку до роботи тимчасових органів з евакуації усіх рівнів не повинен перевищувати чотирьох годин з моменту отримання рішення про проведення евакуації.

3.3. В залежності від часу і термінів проведення можливі наступні варіанти евакуації населення:

Завчасна евакуація населення здійснюється із зон можливої дії вражаючих факторів при отриманні достовірних даних з високою вірогідністю виникнення НС.

Термінова евакуація  населення здійснюється при виникненні НС.

Загальна евакуація населення проведення евакуації із зони НС вивозиться (виводиться) всі категорії населення.

Часткова евакуація проводиться при необхідності вивезення (виведення) із зони НС визначеної категорії населення.

 

3.3.1 Збірні пункти евакуації уточнюють чисельність евакуйованого населення, порядок його відправлення, організовують їх збір та ведення обліку, здійснюють посадку населення на транспортні засоби, формують піші і транспортні колони, інформують комісію з питань евакуації населення Корабельного району про відправлення населення, організовують надання медичної допомоги евакуйованому населенню та охорону громадського порядку.

Евакуація особового складу збірних пунктів евакуації організовується після завершення евакуації населення на підставі рішення органу, що утворив такі органи.

3.3.2  Приймальні пункти евакуації організовують у безпечному районі підготовку пунктів висадки, уточнюють кількість населення, що прибуло, і порядок подачі транспортних засобів для його вивезення із зазначених та проміжних пунктів евакуації до пунктів розміщення, організовують надання медичної допомоги евакуйованому населенню та охорону громадського порядку.

3.3.3 У разі виникнення аварії на хімічно або радіаційно небезпечному об’єкті евакуація населення проводиться у два етапи:

перший - від місця знаходження населення до межі зони забруднення;

другий - від межі зони забруднення до пункту розміщення евакуйованого населення в безпечних районах.

На межі зони забруднення у проміжному пункті евакуації здійснюється пересадка евакуйованого населення з транспортного засобу, що рухався забрудненою місцевістю, на незабруднений транспортний засіб.

Під час пересадки населення за необхідності здійснюється його санітарна обробка та спеціальна обробка одягу, майна і транспорту.

Після проведення спеціальної обробки транспортний засіб використовується для перевезення населення забрудненою місцевістю.

3.3.4 Евакуація населення із зон можливого катастрофічного затоплення проводиться насамперед із населених пунктів, що розміщуються поблизу гребель, хвиля прориву яких може досягнути зазначених населених пунктів менше ніж за чотири години, а з інших населених пунктів - за наявності безпосередньої загрози їх затоплення.

Для інформаційного забезпечення евакуйованого населення про порядок дій у різних ситуаціях та оперативну обстановку адміністрацією Корабельного району  використовуються системи оповіщення, засоби радіомовлення і телебачення.

3.4 Евакуація, як правило, проводиться в два етапи.

Перший етап - евакуація населення із зони НС у збірні пункти евакуації, які знаходяться за межами цих зон. Під збірні пункти евакуації в районі використовуються учбові заклади, будинки культури інші місця загального призначення.

Другий етап - при довготривалому характеру НС або неможливості повернення населення до місць постійного проживання здійснюється переміщення населення із збірних пунктів евакуації в безпечні місця розміщення населення. Під безпечні місця розміщення населення використовуються готелі, оздоровчі табори, профілакторії і інші відповідні приміщення, а також розміщення населення методом підселення.

В окремих випадках в залежності від обстановки евакуація населення може проводитись в один етап - із зони НС безпосередньо в безпечні місця розміщення населення.

3.5 Способи евакуації населення, терміни її проведення, категорії і кількість населення, яке підлягає евакуації із зони НС, визначається органом, який прийняв рішення на проведення евакуації в залежності від умов виникнення і розвитку НС, характеру і просторово-часових параметрів дії вражаючих факторів джерела НС.

3.6 Повернення евакуйованого населення до місць постійного проживання здійснюється за рішенням районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.

 

4. Забезпечення евакуації населення

4.1.З метою створення умов для організованого проведення евакуації населення плануються і здійснюються заходи з наступних видів забезпечення: транспортне, медичне, охорона громадського порядку, безпека дорожнього руху, матеріально-технічне та інші.

4.2. Транспортне забезпечення - це комплекс заходів щодо підготовки і розподілу транспортних засобів, які призначені для виконання евакуаційних перевезень.

В зв’язку з відсутністю на території Святовасилівської ОТГ служби транспортного забезпечення для евакуації населення на території Святовасилівської ОТГ залучається служба транспортного забезпечення смт.Солоне, згідно договорів.

4.3. Медичне забезпечення - це проведення органми охорони здоров’я організаційних, лікувальних, санітарно-гігієнічних і протиепідемічних заходів, направлених на охорону здоров’я евакуйованого населення, своєчасне надання медичної допомоги потерпілим під час евакуації, а також попередження виникнення і розповсюдження масових інфекційних захворювань.

В зв’язку з відсутністю на території Святовасилівської ОТГ служби медичного забезпечення залучається медичне забезпечення евакуаційних заходів покладено на Солонянського центральну району лікарню та на групу медичного забезпечення.

4.4. Охорона громадського порядку і забезпечення безпеки дорожнього руху під час евакуації населення здійснюється Солонянським РВ ММУ УМВС України в Дніпропетровській області згідно з повноваженнями визначеними законодавством.

4.5. Матеріально-технічне забезпечення - це повне і своєчасне забезпечення евакуаційних органів і евакуйованого населення матеріальними засобами і майном, необхідним для проведення евакуації і організації життєзабезпечення евакуйованого населення.

Виконання завдань щодо матеріально-технічного забезпечення евакуаційних органів і евакуйованого населення покладається на групу матеріально-технічного забезпечення евакуйованого населення.

4.6. Фінансування заходів щодо проведення і забезпечення евакуації населення здійснюється за рахунок відповідних бюджетів в порядку, визначеним законодавством України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сільський голова                                                      Галан Н.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь